Štatistické porovnanie: Elektromobily vs. spaľovacie vozidláPodľa analýzy z marca 2025, ktorá vychádza z údajov viacerých krajín, je riziko požiaru pri elektromobiloch výrazne nižšie v porovnaní so spaľovacími vozidlami. Napríklad v Švédsku v roku 2022 horelo 0,004 % elektromobilov (3,8 požiaru na 100 000 áut) oproti 0,08 % spaľovacích áut (68 požiarov na 100 000). To znamená, že spaľovacie vozidlá mali približne 20-krát vyššiu pravdepodobnosť požiaru než elektromobily. V USA pripadá podľa AutoInsuranceEZ 1529 požiarov na 100 000 predaných spaľovacích áut a len 25 požiarov na 100 000 predaných elektrických áut. To je viac ako 60-násobné riziko v neprospech spaľovacích áut. Podobné výsledky boli zaznamenané aj v iných krajinách. V Nórsku v roku 2023 bolo na 600 000 elektromobilov zaznamenaných 12 požiarov (0,002 %), kým spaľovacie autá (200 000 kusov) mali 50 požiarov (0,025 %). Zdroj: Huntinspeed Požiare na SlovenskuPožiare elektromobilov na Slovensku v rokoch 2023 a 2024 boli zriedkavé, no každý takýto incident vyvolal značnú pozornosť: Počet požiarov v roku 2023: Podľa plukovníka Juraja Klátika z odboru hasičských jednotiek bolo v roku 2023 zaznamenaných 6 požiarov elektrifikovaných vozidiel (vrátane hybridov a plug-in hybridov), z toho 3 prípady sa týkali čisto elektrických vozidiel. Rok 2024: Do marca 2024 bol zaznamenaný jeden prípad požiaru elektromobilu. Marec 2024, Miloslavov: V obci Miloslavov pri Bratislave došlo k požiaru elektromobilu zaparkovaného pri rodinnom dome. Príčinou bolo podpaľačstvo. November 2024, Bratislava: Dňa 26. novembra 2024 došlo v Bratislave k dvom požiarom elektromobilov:
Zdroje: Fontech, MôjElektromobil.sk Požiare spaľovacích vozidielPodľa dostupných informácií bolo na Slovensku v roku 2023 zaznamenaných približne 1 200 požiarov spaľovacích vozidiel z celkového počtu približne 2 miliónov registrovaných spaľovacích áut, čo predstavuje približne 0,06 % z celkového počtu týchto vozidiel. Zdroje: Polícia SR, HaZZ BB ZáverNapriek medializovaným prípadom požiarov elektromobilov štatistiky naznačujú, že tieto vozidlá horia menej často než ich spaľovacie ekvivalenty. Je však pravda, že v prípade požiaru elektromobilu môže byť jeho hasenie náročnejšie kvôli špecifikám lítium-iónových batérií. Dôležité je preto pokračovať v zlepšovaní bezpečnostných štandardov a školení pre záchranné zložky, aby boli pripravené efektívne riešiť takéto situácie.
Comments are closed.
|
CategoriesO mneAutor je dlhoročný Tesla majiteľ, má najazdených vyše 400.000 km na rôznych modeloch a aktívne pomáha záujemcom s kúpou Tesiel a s propagáciou elektromobility. Archives
April 2025
|