Stretnutie s TMX PlaidPrvé stretnutie s novou TMX a TMY Plaid sme zažili už pár dní skôr na oficiálnom predstavení vo Viedni. Mali sme možnosť vyskúšať si ovládanie, ohmatať si yoke volant a preklikať sa menu. Tentoraz - deň pred Vianocami - sme mali ale viacej času si auto dôkladnejšie pozrieť, keďže sme ho preberali so zákazníkom priamo v Tesle. Prvá jazdaTMX sa pocitom jazdy nelíši zásadne od predchádzajúcej verzie. Je to masívne, takmer dvaapoltonové auto a treba s tým rátať pri jazde aj brzdení. Akcelerácia je šialená, auto reaguje na najmenší dotyk plynulého pedálu a preto sa môže zdať, že je ľahšie ako v skutočnosti. Auto funguje inak, ako sme pri Tesle zvyknutí a je naozaj potrebný nejaký čas na adaptovanie si nových návykov. Napríklad automatické radenie smeru jazdy, prípadne "manuálne" radenie prostredníctvom displeja. AutopilotAutopilot má niekoľko možností zapínania, ja som využíval pravé koliesko na volante, keďže teslákom dobre známe páčky tu už nenájdeme. Pocit z tohto autopilota bol neuveriteľne príjemný a jazda hladká. Neviem, či sa to dá všetko pripísať vzduchovému podvozku alebo funguje AP pri tomto modeli rýchlejšie a suverénnejšie. Zaujímavým rozdielom sú aj blinkre, ktoré sa vedia vypnúť automaticky a na 99% vtedy, keď je to vhodné. Yoke volantNiektoré ovládacie prvky volantu sme už spomenuli. To najzaujímavejšie ale pre väčšinu z nás samozrejme je, ako sa s tým vlastne jazdí v normálnej premávke. V prvom momente som sa cítil v aute ako Michael Knight a titulná znelka z Knight ridera mi hrala prvú polku cesty. Na diaľnici je to neuveriteľne komfortný volant a vôbec ma nerušil tvar. Na blinkre som ti takisto zvykol veľmi rýchlo. Diaľničná jazda je s týmto autom naozaj nová úroveň pohodlia. V meste je využitie yoke volantu trošku iné a sám som zvedavý, či a kedy si naň zvyknem. Pri ovládaní jednou rukou je to pomerne komfortné, volant sa drží veľmi príjemne. Pri točením obidvoma rukami som narážal na to, že som druhú ruku nemal kam dať, keďže tam, kde človek čaká volant, bolo prázdno. Neohrozilo to plynulosť jazdy, ale bola to nová skúsenosť so spôsobom používania, ktorý funguje inak, ako je človek desiatky rokov zvyknutý. Uvidíme, ako si zvyknem po týždni, dvoch jazdenia. Stále prvíV rámci DriveTesla.sk sa nám podarilo tentokrát aj v minulosti niekoľko prvenstiev.
Comments are closed.
|
CategoriesO mneAutor je dlhoročný Tesla majiteľ, má najazdených vyše 400.000 km na rôznych modeloch a aktívne pomáha záujemcom s kúpou Tesiel a s propagáciou elektromobility. Archives
October 2024
|